Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Tuszynie

„Wymagajcie od siebie, choćby inni od Was nie wymagali”

Jan Paweł II

Kreatywność i nauka - każdy uczeń tego szuka

Okazją do wyjazdu stała się promocja przygotowana przez PKP InterCity dla dzieci imłodzieżywtymdniu.
 O 4.30 rano wszyscy stawiliśmy się punktualnie na Dworcu PKP
w Dzierżoniowie, skąd pojechaliśmy  szynobusem Kolei Dolnośląskich do Wrocławia z przesiadką w Jaworzynie Śląskiej. W dalszą drogę do Warszawy udaliśmy się Pendolino, co też było niemałą atrakcją dla uczniów. Komfortowe warunki przejazdu i poczęstunek dla pasażerów jeszcze bardziej wzmocniły doznania młodych pasażerów. O godzinie 10.00 byliśmy już w Warszawie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki i tarasu widokowego na XXX piętrze. Pogodne niebo pozwoliło na podziwianie panoramy Warszawy i jej najdalszych zakątków. Po obserwacjach i zrobieniu efektownych zdjęć udaliśmy się do Muzeum Narodowego. Tutaj uczniowie oglądali obrazy słynnych polskich malarzy z Janem Matejko na czele. Jak zawsze  wielkie emocje wzbudzało dzieło mistrza „Bitwa pod Grunwaldem”.

Następnie udaliśmy się w stronę Starego Miasta. Na rondzie Charlesa de Gaulle’a zobaczyliśmy nowy symbol Warszawy – sztuczną palmę, która od kilku dni wywołuje duże zainteresowanie, bo ma wygląd uschniętej. Na Nowym Świecie
i Krakowskim Przedmieściu co rusz zatrzymywaliśmy się, aby obejrzeć ciekawe budowle, m. in. kościół na placu Trzech Krzyży, pomnik Mikołaja Kopernika, pałac prezydencki, pomnik księcia Józefa Poniatowskiego, pomnik Adama Mickiewicza
i wiele innych. W końcu dotarliśmy pod kolumnę Zygmunta III Wazy i Zamku Królewskiego. Zwiedziliśmy Stare Miasto, zobaczyliśmy pomnik warszawskiej Syrenki, Barbakan, pomnik Małego Powstańca, mury obronne.

Wracając na dworzec zjedliśmy obiad, kupiliśmy pamiątki
i zaopatrzenie na drogę powrotną. Pendolino przywiozło nas z powrotem do Wrocławia, a szynobus KD, tuż przed 23.00 do Dzierżoniowa. To był bardzo wyczerpujący dzień.

Teraz czas na regenerację sił, bo już w piątek klasa VIb obiera kierunek na Gdańsk, kolejne piękne polskie miasto oraz Władysławowo, Gdynię, Sopot, Hel, Juratę, Malbork.