Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Tuszynie

„Wymagajcie od siebie, choćby inni od Was nie wymagali”

Jan Paweł II

Kreatywność i nauka - każdy uczeń tego szuka

Klasa 4 i 6 na Dzień Dziecka  do Krakowa

1 czerwca, w środę klasa 4 oraz 6 udali się wraz ze swoimi opiekunami Justyną Piszko i Jarosławem Pawlaczkiem na wycieczkę integracyjną do Krakowa. Celem wyjazdu było wzajemne, lepsze poznanie się oraz zwiedzanie zabytków Krakowa. Długa podróż pociągiem umożliwiła  rozmowy na różne tematy.

Wyjazd rozpoczął się na dworcu PKP w Dzierżoniowie. O 5.30 wszyscy stawiliśmy się punktualnie na miejscu zbiórki. Po chwili jechaliśmy już szynobusem do Wrocławia. Tutaj po przesiadce do pociągu PKP InterCity ruszyliśmy do Krakowa.

Po przybyciu do Krakowa po godzinie 11.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie. Sprzyjała nam piękna słoneczna pogoda. W drodze z dworca na Rynek zwiedziliśmy Barbakan – część średniowiecznych fortyfikacji, a następnie Kościół Mariacki i przepiękny ołtarz Wita Stwosza. Punktualnie o 12.00 wysłuchaliśmy hejnału z wieży kościoła mariackiego.

W Sukiennicach na krakowskim rynku zwiedziliśmy Galerię Sztuki Polskiej XIX wieku. Zobaczyliśmy dzieła wielu polskich mistrzów: Jana Matejki, Józefa Chełmońskiego, Aleksandra Gierymskiego, Leona Wyczółkowskiego, Władysława Podkowińskiego, Jacka Malczewskiego i wielu innych.

Kolejnym punktem programu zwiedzania był Wawel. Tu zwiedziliśmy   katedrę wawelską, Dzwon Zygmunta, groby królewskie i zasłużonych Polaków, wzgórze wawelskie, a także Muzeum Katedralne, w którym znajdują się najstarsze i najważniejsze regalia polskie.

Wracając na dworzec zjedliśmy obiad w pizzerii, kupiliśmy pamiątki
i krakowskie obwarzanki. Tuż przed północą wróciliśmy do Dzierżoniowa. To był niezwykle udany wyjazd.