Święta Majowe były tematem apelu, który odbył się w naszej szkole w poniedziałek 29 kwietnia br. Wszyscy zebrani wysłuchali z uwagą zaprezentowany program artystyczny oraz obejrzeli taniec z biało-czerwonymi szarfami.
Święta Majowe były tematem apelu, który odbył się w naszej szkole w poniedziałek 29 kwietnia br. Wszyscy zebrani wysłuchali z uwagą zaprezentowany program artystyczny oraz obejrzeli taniec z biało-czerwonymi szarfami.
Przedszkolaki z Tuszyna, w ramach projektu Rosnę z matematyką, dekorowały, przeliczały i klasyfikowały według kształtu i wielkości ciasteczka w kształcie figur geometrycznych.
Opis projektu: Przedmiotowy Projekt bezpośrednio skierowany jest do 403 uczniów klas szóstych z 13 szkół podstawowych z terenu Powiatu Dzierżoniowskiego oraz do 355 seniorów korzystających z różnego rodzaju placówek senioralnych na terenie powiatu dzierżoniowskiego. Pierwszy etap przedsięwzięcia zakłada cykl warsztatów m.in. przygotowujących do ekokonkursu planistycznego dla młodzieży, w którym stworzone zostaną plany zagospodarowania fragmentu terenu wskazanego przez szkołę lub gminę. Podczas warsztatów omawiane będą tematy bioróżnorodności, zrównoważonego rozwoju i gospodarki odpadami, a także ochrony środowiska w zakresie tworzenia nowych ekosystemów. Efektem warsztatów będą m. in. miniprojekty ekonasadzeń. Każda ze szkół wybierze najlepszy projekt, który zostanie przedstawiony podczas trwania etapu finałowego konkursu przed komisją składającą się z przedstawicieli Partnerów oraz Wnioskodawcy. Efektem końcowym warsztatów będą happeningi organizowane w każdej szkole, podczas których dzieci we współpracy z opiekunami, wprowadzą w życie zdobytą wiedzę i dokonają nasadzeń drzew i krzewów zgodnie z zasadami ekoprojektu. Międzypokoleniowy charakter przedmiotowego Projektu zostanie zachowany poprzez przeprowadzenie cyklu ekokonferencji na terenie Powiatu Dzierżoniowskiego, wśród osób w wieku 60+ korzystających z placówek opieki senioralnej itp.
Cykl warsztatów zostanie przeprowadzony w 13 szkołach podstawowych z terenu Powiatu Dzierżoniowskiego tj.:
– Ekologiczna Szkoła Podstawowa nr 7 im. Juliana Tuwima w Bielawie (80 uczniów)
– Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Tuszynie (23 uczniów)
– Zespół Szkolno-Przedszkolny w Mościsku (11 uczniów)
– Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ostroszowicach (21 uczniów)
– Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piławie Dolnej (10 uczniów)
– Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Olesznej (19 uczniów)
– Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łagiewnikach (46 uczniów)
– Szkoła Podstawowa nr 1 im. Pieszyckiej Harcerskiej Organizacji Podziemnej (60 uczniów)
– Szkoła Podstawowa im. K.K. Baczyńskiego w Piławie Górnej (53 uczniów)
– Szkoła Podstawowa nr 1 im. Noblistów Polskich w Dzierżoniowie (20 uczniów)
– Szkoła Podstawowa nr 3 im. Komisji Edukacji Narodowej w Dzierżoniowie (20 uczniów)
– Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Bohaterów Westerplatte w Dzierżoniowie (20 uczniów)
– Szkoła Podstawowa nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Dzierżoniowie (20 uczniów).
Zadaniem Lidera projektu będzie koordynowanie wszelkich prac, promocja projektu oraz prawidłowe rozliczanie i realizacja projektu przed WFOŚiGW.
Cel projektu: Przedmiotowy Projekt jest odpowiedzią jednostek samorządu terytorialnego powiatu dzierżoniowskiego na potrzeby mieszkańców w zdobywaniu wiedzy na temat ochrony środowiska, bioróżnorodności, gospodarki odpadami oraz zrównoważonego rozwoju. Głównym celem niniejszego Projektu jest podniesienie poziomu świadomości ekologicznej a także rozpowszechnianie wiedzy i kształtowanie postaw proekologicznych wśród uczniów ze szkół podstawowych na terenie Powiatu Dzierżoniowskiego. W odpowiedzi na problem stale wzrastającej ilości odpadów, w tym komunalnych, które nie zawsze trafiają do systemu zbiórki i segregacji przedmiotowy projekt zakłada również szkolenia dla seniorów w tym zakresie. Rozwój cywilizacyjny oraz brak świadomości ekologicznej społeczeństwa przyczyniają się do ciągłej degradacji środowiska przyrodniczego. Chcąc temu przeciwdziałać, Wnioskodawca zaplanował urozmaicenie procesu nauczania dzieci o zagadnienia ekologiczne w postaci warsztatów i konkursu. Dzięki realizacji przedmiotowego zadania wśród dzieci i młodzieży pow. dzierżoniowskiego zostanie ukształtowane poczucie odpowiedzialności za jakość życia mieszkańców w środowisku lokalnym. Poprzez zajęcia warsztatowe w życie zostaną wcielone umiejętności myślenia i rozumienia interdyscyplinarnego, prowadzącego do odkrycia zależności między stanem środowiska a jakością życia poszczególnych osób i całych społeczeństw.
Planowane efekty:
W wyniku realizacji przedsięwzięcia zostanie osiągnięty efekt ekologiczny.
W zakresie działań bezpośrednich polegający na zwiększeniu wiedzy na temat ekologii oraz ukształtowaniu odpowiednich nawyków w życiu codziennym wśród:
a) 403 uczestników warsztatów dla uczniów klas 6 szkół podstawowych z terenu powiatu dzierżoniowskiego oraz konkursu pn. „ EkoKonkurs w Powiecie Dzierżoniowskim”,
b) 355 uczestników konferencji dla seniorów.
W zakresie działań pośrednich polegający na upowszechnianiu treści związanych z projektem oraz zachęceniu do podejmowania działań wśród:
– 10.000 osób korzystających z 13 sztuk utworzonych terenów zielonych wokół szkół,
– 5.000 odbiorców postów związanych z projektem, umieszczonych na profilu na Facebooku,
– 50.000 odbiorców audycji radiowych.
Zakładany efekt ekologiczny zostanie osiągnięty w terminie do 30 grudnia 2024 roku jako suma zasięgu działań bezpośrednich i pośrednich w ilości 65.758 osób łącznie.
Wartość projektu: 159 526,66 PLN.
Wartość dofinansowania: 143 573,99 PLN.
Zakończenie realizacji Projektu planuje się na grudzień 2024 r.
Harmonogram projektu:
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Tuszynie
Warsztaty 29 - 30.04.2024r.
I grupa: 11.30 – 14.15, 1 edukator
W przedszkolu w Uciechowie zrealizowaliśmy pierwsze z zaplanowanych działań naszego projektu " Matematyczny świat przedszkolaka" w ramach Programu " Rosnę z matematyką " finansowanego przez Fundację mBanku.
Nowoczesne technologie w Pałacu w Kiełczynie
Dnia 15 marca 2024 r. klasa piąta z naszej szkoły miała okazję uczestniczyć w otwarciu w Pałacu w Kiełczynie pracowni komputerowej, a także wzięła udział w warsztatach fotograficznych. Najbardziej uczniom podobały się gogle VR, tablety graficzne oraz pozowanie do zdjęć w strojach
z dawnych epok.